دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سال گذشته ۲۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد لرستان تحویل

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی استان ۴۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد لرستان به صورت نقدی و غیر نقدی کمک کردند.


جلال شیخ‌پور، ۲۲ آذر ماه در همایش تجلیل از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی لرستان، اظهار کرد: سال گدشته ۵۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و ۲۴۰۰ کلید به مددجویان تحویل شد و ۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل با همت خیران ایجاد شده است.


وی افزود: از ابتدای امسال ۳۲۰۰ جهیزیه به مددجویان اهداء شده و ۲۷ هزار دانش‌آموز و ۳۰۰۰ دانشجو تحت پوشش قرار دارد.


شیخ‌پور ادامه داد: امسال ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به آن‌ها پرداخت شده است.


در ادامه این همایش حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد تنظیم گر و تسهیل‌گر، یک راهبر خیر و احسان در جامعه است، اما نقش آفرینان آن مردم، خیران و حلقه‌های میانی هستند؛ لذا با این مبنا، اجلاسیه‌های تشکل‌های مردمی را در کشور برگزار می‌کنیم.


وی با تجلیل از خیران و کار آفرینان در کشور گفت: به اعتقاد ما، حضور و مشارکت مردم امری کاملاً پیش برنده برای پیشرفت جامعه است و بدون حضور و مشارکت مردم، جامعه‌ای پویا شکل نمی‌گیرد.  


آسوده با بیان این که خدمت به محرومین و نیازمندان یک فرصت طلایی است، اضافه کرد: مؤسسات خیریه روزهای طلایی را در خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان سپری می‌کنند و نقش مؤثری در کاهش محرومیت و آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، توانمندسازی نیازمندان را راهبرد و سیاست مهم این نهاد انقلابی برشمرد و بیان کرد: پیکان فعالیت‌های کمیته امداد امام(ره) به سمت توانمندسازی محرومین و نیازمندان نشانه رفته است.


وی با بیان این که تقویت تحصیلی و فراهم سازی علم آموزی یکی از شاخصه‌های توانمندسازی است، گفت: اجازه ندهیم کسی در کشور به دلیل فقر و نداری از تحصیل باز بماند.


آسوده با تأکید بر لزوم بسترسازی ازدواج جوانان، افزود: تلاش می‌کنیم شرایط ازدواج آسان برای فرزندان بی بضاعت فراهم شود.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، تأمین مسکن و سرپناه را شاخصه مهم دیگر توانمندسازی محرومان و نیازمندان برشمرد و بیان کرد: با کمک و مشارکت مردم مساله مسکن محرومین و نیازمندان حل شود.


در ادامه احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز گفت: با مشارکت واقعی مردم محرومیت‌ها و فقر ریشه کن خواهد شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز