دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

برابر عرف و قانون بین الملل در توقیف کشتی آمریکایی عمل کردیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توقیف کشتی آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش، گفت: این کار نتیجه آموزش‌هایی بود که همرزمانم در همه حوزه ها دیده بودند و در این خصوص برابر با عرف و قانون بین‌الملل عمل کردیم و آنچه را که گرفته بودند، پس گرفتیم.


به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح سامانه «شبیه‌ساز بالگرد » در بوشهر، اظهار کرد: اولین اولویت در نیروهای مسلح، تربیت و آموزش است؛ به ویژه اینکه همرزمان به آن مهارت لازم برسند که بتوانند ماموریت‌های ویژه انجام دهند و برای رسیدن به این هدف، به صرفه جویی در به کارگیری بالگرد نیاز بود.


وی افزود: قطعا بهترین وسیله آموزش، شبیه‌ساز است و چون این وسیله آموزشی را قبلا نداشتیم، صنایع وزارت دفاع پای کار آمد و امروز به بالاترین و بهترین شبیه‌ساز رسیدیم که در منطقه نظیر ندارد.


امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه این دانش کاملا بومی است، گفت: تمام آن چه ساخته و نصب شده، دانش آن بومی است و توسط دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان با محوریت صنایع دفاعی کشور پیاده‌سازی و به عمل رسیده که می‌تواند در حوزه انواع شبیه‌سازهای پروازی استفاده شود.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هزینه ساخت این شبیه‌ساز بالگردی، گفت: به جهت تحریم کشور نمونه خارجی به ما داده نمی‌شد؛ اما با همتی که صورت گرفت با یک دهم هزینه شبیه‌ساز خارجی توانستیم آن را تولید کنیم.


امیردریادار ایرانی گفت: با روند جهت‌گیری کشور و مراکز صنعتی و حمایت‌های مردمی و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، اهمیت دادن به جوانان نخبه امروز در نیروهای مسلح نهادینه شده و در همه محیط‌ها، چه پروازی چه سطحی و چه زیر سطحی به توانمندی خیلی بالایی به‌ویژه در حوزه بدون سرنشین دست پیدا کرده‌ایم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن