دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چرا موکاپات بخریم؟

چرا موکاپات بخریم؟

راهنمای خرید موکاپات با نامهای دیگر “اسپرسو ساز روگازی” نیز شناخته می شود. اگر نمی توانید دستگاه اسپرسو بپردازید ، می توانید به جای آن یک قابلمه موکا بخرید. پایین ترین مدل دستگاه اسپرسو از حدود 500 هزار تن شروع می شود و در مدلهای مدرن کافه ها از 10 تا 20 میلیون تن می رسد. اما قیمت Mogapot Rogazi زیر 500000 تن است و برای عموم مردم مقرون به صرفه است.

در واقع موکا پات جایگزین گرانتری برای دستگاه های اسپرسو ساز است. با این حال ، قهوه موجود در موکا پات دقیقاً همان کیفیت اسپرسو سازهای حرفه ای را ندارد.

موکاپات چگونه کار می کند؟

موکاپوت از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

محفظه پایینی پر از آب است.

محفظه وسطی که پودر قهوه در آن ریخته می شود.

آب در محفظه بسته پایینی گرم می شود و در اثر فشار بخار به سمت بالا حرکت می کند و از طریق قیف شکل وارد محفظه میانی می شود. قسمت میانی فیلتر شده و باید با پودر قهوه پر شود. عصاره قهوه سپس از طریق یک لوله به داخل محفظه خالی فوقانی ریخته می شود.

هنگام خرید موکاپات به چه نکاتی توجه کنیم؟

نام تجاری و محل تولید

امروزه بسیاری از مارک ها یک گلدان موکا تولید می کنند. اما بیالتتی ، اولین سازنده گلدان موکا ، هنوز جایگاه ویژه ای در بین سایر مارک ها دارد. علاوه بر این ، بسیاری از پته های موکا در ایتالیا ساخته می شوند.

نوع گاز یا برقی؟

موکاپوت در دو نوع گاز و برق موجود است.

برای تهیه قهوه با روگاس ، باید به شعله گاز توجه کنید. کنترل دما عامل مهمی در تهیه قهوه حرفه ای است. اما موکاسین های برقی دارای کنترل خودکار دما هستند و به مهارت های شما در این زمینه بستگی ندارد. همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، موچاهای برقی گران تر هستند. اما نه به اندازه دستگاه های اسپرسو ساز.

همچنین ، هنگام خرید قابلمه موکا Rogazi ، به نوع اجاق گاز خود فکر کنید. خانه شما چه نوع اجاق گاز است؟ گاز ، برق یا القایی؟ اگر اجاق گاز ابتدایی یا القایی دارید ، باید موکاپات سازگار با این نوع فرها را خریداری کنید. به عنوان مثال ، نام تجاری بیالتی موکاپوت نیز اجاق های القایی مخصوص تولید می کند.

ظرفیت؛ چند لیوان؟

اگر معمولاً خودتان قهوه درست می کنید ، یک قابلمه موکا بخرید که ارزانتر هم هست. اما اگر ته قهوه دارید ، بهتر است به چند نفره موکا پات بروید. با استفاده از موکاسین های چند نفره می توانید همزمان برای چند نفر قهوه درست کنید.

ظرفیت یک موکاپوت در تعداد فنجان یا لیوان (به عنوان مثال ، می گوییم قابلمه موکا با ظرفیت 3 لیوان) بیان می شود. اما به خاطر داشته باشید که برای موکاپوت ، فنجان های کوچک مخصوص اسپرسو است ، نه قهوه های بزرگ.

جنسیت ؛ آلومینیوم یا فولاد؟

آلومینیوم

قیمت ارزان تر: موکاسین آلومینیومی ارزان تر است. اما آنها مانند جوجه های فولادی نیستند.

تغییر طعم قهوه: آلومینیوم یک فلز متخلخل است. این بدان معناست که سوراخ های بسیار کوچکی در سطح آن وجود دارد. این سوراخ ها به تدریج با ذرات قهوه و چربی پر می شوند. اگر موکاسین های آلومینیومی مطابق دستورالعمل تمیز نشوند ، روی طعم قهوه تأثیر می گذارد. برای شستن این نوع خمیر موکا نباید از مواد شوینده یا اسکاچ استفاده کنید. با این کار ذرات آلومینیوم ریز از سطح خارج می شود و قهوه طعم فلزی پیدا می کند. موکاسین های آلومینیومی باید فقط با آب گرم و نوار چسب نرم شسته شوند.

احتمال خوردگی: یکی دیگر از معایب موکاسین های آلومینیومی احتمال خوردگی است. آلومینیوم به دلیل قرار گرفتن در معرض اسید کافئیک و اکسیژن هوا می تواند به مرور زمان از بین برود. به همین دلیل ، اگر در حال خرید قابلمه موکا آلومینیومی هستید ، حتما بعد از هر بار شستشو ، قابلمه موکا خود را کاملاً خشک کنید.

فولاد

گران تر و با دوام تر: موکاسین های فولادی گران تر هستند. از همه مهمتر ، دوام بیشتری دارند و سالها در مقایسه با آلومینیوم دوام می آورند. فولاد ضد زنگ در برابر خط و خش مقاوم تر است. در مورد خوردگی نیز همینطور است.

طعم قهوه را تغییر ندهید: فولاد برخلاف آلومینیوم به دلیل وجود کروم متخلخل نیست. در نتیجه ، تمیز کردن آن آسان تر است و تأثیر کمتری بر طعم قهوه می گذارد.

کیفیت و طعم قهوه های موکاپوت چگونه است؟

گفتیم که دستگاه اسپرسو ساز موکا پات روگازی نیز نامیده می شود. اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، اسپرسو را نمی توان به معنای واقعی کلمه تهیه کرد. برای تهیه یک اسپرسو واقعی ، آب گرم با فشار 8 تا 10 بار (مانومتر) باید از ذرات قهوه عبور کند. چنین فشار بالا فقط توسط دستگاه های اسپرسو تولید می شود. موچاپات ها معمولاً حدود 1 تا 2 بار فشار تولید می کنند که یک سر کمتر از دستگاه های اسپرسو ساز است.

بنابراین مراقب باشید موکا پات اسپرسو واقعی ارائه ندهد. فشار تولید شده در موکا برای تهیه یک اسپرسو خامه ای به اندازه یک اسپرسو دستگاه کافی نیست. اما طعمی که آنها می دهند نسبتاً نزدیک است. بنابراین ، با خرید موکا پات ، نمی توانید 100 اسپرسو واقعی تهیه کنید. اما اگر توانایی خرید اسپرسو ساز خانگی را ندارید ، حداقل می توانید با خرید موکا پات دستگاه های اسپرسو با کیفیت خوب و تقریباً قابل مقایسه با اسپرسو سازهای حرفه ای خریداری کنید.

چگونه قهوه موکا درست کنیم؟

اگر در حال خرید قابلمه موکا هستید و با طرز تهیه قهوه در قابلمه موکا آشنایی ندارید ، ممکن است از خرید خود پشیمان شوید. یا شاید حتی فکر می کنید یک قابلمه موکا با کیفیت خریداری نکرده اید. تهیه قهوه به عنوان یک حرفه ای پر از جزئیات است. در اینجا چند مرحله برای تهیه قهوه موکا پات وجود دارد:

مراحل تهیه قهوه در موکا پات

آب را جداگانه در کتری بجوشانید. اگر در همان قابلمه با موکا آب بجوشانید ، ممکن است کنترل دما را از دست بدهید. اگر بدن قابلمه موکا خیلی داغ شود ، طعم قهوه بد می شود.

دانه های قهوه را آسیاب کنید تا آب جوش بیاید.

سپس مخزن آب را با موکا با آب جوش پر کنید. مقدار آب نباید بیشتر از شیر اطمینان باشد.

ظرف را با پودر قهوه پر کنید و سطح آن را با انگشتان خود صاف کنید. اما نیازی به فشار نیست.

حالا سبد قهوه و محفظه بالایی را روی مخزن آب قرار دهید و از اتصال قطعات آن اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که قسمت پایین گرم است.

قابلمه موکا را روی حرارت ملایم و درب باز بگذارید. شعله را آنقدر زیاد نکنید که دسته بسوزد.

حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا اولین آثار عصاره قهوه را در قسمت بالا مشاهده کنید. اولین عصاره قهوه قهوه ای تیره است و به تدریج به رنگ روشن تغییر می کند. وقتی رنگ قهوه مسی شد ، آن را روی قابلمه موکا بگذارید و از روی حرارت بردارید.

کف موکا را با یک حوله سرد بپیچید یا قسمت زیر آن را زیر شیر آب سرد نگه دارید. این کار از ادامه دمکردن قهوه جلوگیری کرده و باعث تلخی ناخواسته می شود.

سپس قهوه دم کرده را در فنجان بریزید و لذت ببرید!

تهیه قهوه خوشمزه با موکاپوت سرگرم کننده است ، که می توان با چند آزمایش و خطا انجام داد. البته اگر از متخصصان بپرسید ، احتمالاً جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهند گذاشت.

خلاصه خرید موکا پات

امیدواریم به سوالات شما در مورد خرید موکا پات پاسخ داده باشیم. اگر هنوز سوالی دارید که ما گذاشتیم ، می توانید در بخش نظرات بپرسید. در اولین فرصت جواب تون رو خواهیم داد.