دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

زیرساخت رونق سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شیراز ایجاد

ایسنا/فارس رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف سریع وضعیت اراضی راکد مانده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، بر لزوم فراهم کردن زمینه و زیرساخت جذب سرمایه‌گذار تاکید و خاطرنشان کرد که این سازمان از سرمایه‌گذاری سالم و شفاف حمایت کرده است.


کاظم اکرمی دوشنبه ۵ تیرماه، در حاشیه بازدید از برخی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، اقدامات اجرایی شده طی ماه‌های اخیر در این منطقه را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و ارزیابی اطلاعات جمع‌آوری شده در بخش اراضی موجود، بوده است.


اکرمی افزود: با توجه به اینکه برخی از دریافت کنندگان زمین در این منطقه، اقدامی برای راه‌اندازی واحد صنعتی نکرده‌اند، باید این اراضی تعیین تکلیف و زمین استرداد یا مهلت جدید به فرد اعطا می‌شد؛ مجموعه مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز باید هرچه سریع تر نسبت به شناسایی این اراضی و تعیین تکلیف آنها، برای استرداد یا واگذاری به افراد جدید، اقدام لازم را انجام داده و زمینه رونق را ایجاد کند.


بازرس کل استان فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی باید با اعطای تسهیلات و فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاران و صنعتگران شرایط را برای حضور افراد مختلف فراهم کند، بیان کرد: قطعا بازرسی کل استان هم به عنوان یک دستگاه نظارتی از هیچ حمایت و کمکی برای توسعه و رونق منطقه ویژه اقتصادی شیراز و فعالیت‌هایی که منجر به توسعه و رونق اشتغال شود، دریغ نخواهد کرد.


اکرمی همچنین با بیان اینکه شرکت‌های موفقی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز فعالیت می‌کنند، ادامه داد: طی بازدیدی که از واحدهای مستقر داشتیم بعضا مشکلاتی داشتند که معتقدم اکثر آنها قابل حل است.


رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مشکلات واحدها و کارخانه‌ها به تحریم‌ها ارتباطی ندارد، افزود: بسیاری از مشکلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی به موضوعاتی مانند نبود سرمایه کافی و مسائل دیگر باز می‌گردد و بعضی از سرمایه داران به دنبال زمینه مناسب برای سرمایه گذاری هستند که امری انجام شدنی است.


اکرمی با اشاره به اینکه تامین کالا و تجهیزات با دانش فنی مورد نیاز و به کارگیری متخصصان داخلی حل شدنی است، ادامه داد: در راستای افزایش تولید و بهره وری تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.


لزوم به کارگیری تمام ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی شیراز


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: دیدار چهره به چهره با صنعتگران، پیگیری و تلاش‌های مسئولان قضائی استان برای برطرف و تسهیل امور صنعتگران بیانگر اهتمام ویژه مجموعه‌های قضائی به موضوع تولید و اقتصاد است که اقدامی ارزشمند و در راستای رشد و رونق تولید محسوب می‌شود.


سعید مصفا، با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز به لحاظ ساختاری دارای سه سایت صنعتی، سلامت و شهر دانشگاهی است، گفت: این منطقه مجموعا در زمینی به مساحت حدود ۳۶۰۰ هکتار واقع شده و حدود ۱۷۶ واحد صنعتی در منطقه ویژه صنعتی در حال فعالیت و اجرا است.‬


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به اینکه تمام تلاشمان برای رونق و راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در این منطقه به کار خواهیم گرفت، ادامه داد: این مجموعه با همه ظرفیت برای رونق تولید تلاش می‌کند و به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد هیچ کارخانه و کارگاهی در این منطقه تعطیل شود‪.‬

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرموتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟