دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رونمایی از سند چشم انداز توسعه بیمه در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی سند چشم‌انداز توسعه بیمه در خراسان شمالی رونمایی شد.


رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی در آیین رونمایی از سند چشم انداز صنعت بیمه استان، اظهار کرد: بیمه به‌عنوان یکی از ابزارهای کارآمد مدیریت ریسک، تامین امنیت و آرامش خاطر جامعه از یکسو سبب گسترش رفاه اجتماعی شده و از سوی دیگر باعث رشد سرمایه‌گذاری و به‌تبع آن رونق اقتصاد می‌شود.


حاتمی بیان کرد: پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی توأم بوده و با ترمیم وضع اقتصادی یک کشور، افزایش مبادلات، ترقی سطح زندگی و توسعه سرمایه‌گذاری موجب پیشرفت و نیز با بهبود وضع معیشت افراد، به حفظ ثروت ملی و تشکیل پس‌اندازهای بزرگ، کمک می‌کند.


وی افزود: در این راستا، تدوین سند توسعه بیمه اهمیت بالایی دارد که به همین دلیل نخستین سند چشم‌انداز توسعه صنعت بیمه کشور در استان با همکاری بخش‌های مختلف تدوین و رونمایی شد.


دادستان مرکز خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: در قرن حاضر، فعالیت‌های اقتصادی به گونه‌ای شکل گرفته‌اند که تداوم آن‌ها بدون پشتوانه بیمه‌ای، به دشواری تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.


سید جواد ایلالی گفت: طی هشت ماهه امسال، حدود چهار هزار و ۵۰۰ پرونده با عناوین مجرمانه مختلف وارد دادسراهای استان شده است.


وی افزود: ۱۳ درصد از این پرونده‌ها مربوط به سرقت است و جرم نخست استان به حساب می‌آید.


وی تاکید کرد: وجود بیمه به‌ویژه در جرائم مربوط به سرقت، سبب جبران خسارت مالباختگان می‌شود و از این حیث، آرامش در جامعه را به دنبال دارد.


وی تصریح کرد: دفاتر بیمه فعال در خراسان شمالی نیز باید به صورت فعالانه، جبران خسارات را انجام دهند و در صورتی که از این کار به دلایل مختلف خودداری کنند قطعا پلمب خواهند شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز