دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حضور میدانی دولتمردان برای حل مشکلات مردم امید به جامعه تزریق

تهران- ایرنا-نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی حضور میدانی مسئولان برای حل مشکلات مردم را عامل تزریق امید به جامعه خواند.


سید محمد رضا میرتاج الدینی  در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد دستاوردهای سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای کابینه‌ گفت: رئیس جمهور و اعضای دولت با سفر به استانها در طول یکسال، قوی تر از دولت دهم عمل کرده‌اند این سفرها با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم و شناخت ظرفیت‌های اقتصادی انجام شده و می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال، رونق تولید و رفع مشکلات مردم تاثیرگذار باشد.


 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رییس جمهور با سفر به همه استان‌ها با مشکلات مناطق مختلف کشور آشنایی پیدا کرده و از نزدیک تصمیماتی برای توسعه هر چه بیشتر استان‌ها اتخاذ  می‌کند که این اقدام قابل تحسین است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: البته در سال دوم دولت باید شیوه سفرها و پیگیری‌های رییس جمهور تغییر کند، دولت در دور دوم سفرهای استانی باید میزان تحقق مصوبات سفرهای قبلی را بررسی کند.


 وی بیان داشت: پیشنهاد این است در ابتدای دور دوم سفرهای استانی ابتدا استاندار مربوطه و مدیران ارشد استان با حضور در هیات دولت گزارش خود را نسبت به مصوبات سفرها اعلام کنند تا نسبت به رفع گره‌ها و اعتبارات تامین نشده تصمیم‌گیری شود و در سفرهای دور دوم از نزدیک رییس جمهور پیگیر اجرای مصوبات شوند.


 میرتاج الدینی بیان داشت: ایجاد فضای اعتماد بین دولت و مردم، با ملاقات‌های چهره به چهره و احساس نزدیکی مردم با مسئولان از دیگر دستاورد مهم و برجسته سفرهای استانی دولت سیزدهم است که موجب کاهش فاصله بین مردم و مسئولان خواهد شد.


وی با توجه حضور موفق دولت‌مردان در میدان و مدیریت بحران‌ها گفت: حضور میدانی دولتمردان مطلوب است و شخص رییس جمهور یک لحظه آرامش ندارد و همه جا در کنار مردم حضور دارد و در سفر اخیر به کرمان هم گرد و غبار و هوای نامساعد مانع نشد که آیت الله رییسی در کنار مردم حاضر نشود این اقدام قابل تحسین است و این ویژگی برجسته و مشهود آیت الله رییسی است که می تواند نوعی امید را به جامعه تزریق کند.