دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

جی نف لازمه تحقق دولت الکترونیک است

ایسنا/گیلان مدیرکل پست گیلان، جی.نف را لازمه تحقق دولت الکترونیک دانست و عنوان کرد: سال ۱۴۰۵ سرشماری نفوس و مسکن داریم و باید کلیه پلاک‌های نشانی را نصب کنیم و بدون جی.نف، این سرشماری امکان پذیر نیست.


محمدحسین هوشنگی امروز، ۸ بهمن ماه در دیدار با فرماندار شهرستان رودسر در حاشیه کارگروه جف.نف، خواستار اهتمام فرمانداران به عنوان مدیران کارگروه جی.نف شهرستانی در راستای تحقق پایگاه داده مکانی شد و اظهار کرد: نیازمند پایگاه داده مکانی و نظام نشانی استاندارد هستیم.


وی با بیان اینکه در پایگاه داده مکانی مشخصات هر ملک وجود دارد و همه دستگاه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، افزود: در نظام جی.نف پلاک نشانی بسیار مهم است؛ همچنین کلیه معابر باید دارای نام باشند و بدون این دو شاخصه نمی‌توانیم پایگاه داده مکانی را اجرایی کنیم.


مدیرکل پست گیلان با اشاره به شناسایی ۱۸ هزار و ۶۳۰ ساختمان در شهر رودسر، تصریح کرد: تنها ۶۰۰۰ ساختمان از مجموع ۱۸ هزار ساختمان پلاک نشانی دارد؛ همچنین ۵۰۰ معبر فاقد نام داریم و نیازمند همکاری شهرداری هستیم.


هوشنگی رویکرد شهرداری‌ها را بیشتر مبتنی بر ممیزی املاک دانست و یادآور شد: تکلیف اصلی شهرداری‌ها کمک به اجرای پایگاه داده مکانی است و لذا باید جهت ساخت و نصب پلاک نشانی و کد پستی اهتمام داشته باشند، زیرا دیگر نیازی به ممیزی نخواهند داشت.


وی پلاک نشانی را حاوی کد کیو.آر دانست که کلیه اطلاعات ثبتی ملک را نشان می‌دهد و اضافه کرد: این کدهای کیو.آر به همه دستگاه‌ها متصل است.‌


مدیرکل پست گیلان جی.نف را لازمه تحقق دولت الکترونیک دانست و عنوان کرد: سال ۱۴۰۵ سرشماری نفوس و مسکن داریم و باید کلیه پلاک‌های نشانی را نصب کنیم و بدون جی.نف، این سرشماری امکان پذیر نیست.


وی با اشاره به اجرای پایلوت جی.نف در شهر منجیل و انجام سرشماری، تاکید کرد: تا سرشماری سال ۱۴۰۵ دو سال فرصت داریم و لذا انتظار ما از شهرداران این است که نصب پلاک نشانی را اولویت خود بدانند.


محمد حیدری، فرماندار رودسر نیز، تحقق پایگاه داده مکانی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: این پایگاه داده به شفاف‌سازی سیستم و پیشگیری از کلاهبرداری و جرایم نوظهور حوزه ثبت اسناد و املاک کمک می‌کند.


وی جی.نف را تقویت‌کننده نظام پیشگیری دانست و گفت: اشتراک سازمانی و بین سازمانی یکی از نقاط مثبت جی.نف است و همه دستگاه‌ها می‌توانند از این پایگاه داده بهره‌برداری کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال