دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

جدیدترین اطلاعات درباره فصل پنجم سریال سرقت پول

سریال «سرقت پول» یکی از محبوب‌ترین سریال‌های چند سال اخیر است که هواداران بسیاری دارد و در فصل پنجم به پایان می‌رسد. فاصله زیادی تا زمان انتشار فصل پایانی این سریال باقی نمانده و به همین دلیل اطلاعات بیشتری درباره فصل پایانی این سریال منتشر شده که مرور آن‌ها برای هواداران این سریال ضروری به نظر می‌رسد.


سریال‌های غیرانگلیسی‌زبان به سختی می‌توانند مخاطبان بسیار زیادی پیدا کنند و در سطح جهانی دیده شوند. اما سریال اسپانیایی La casa de papel یا همان Money Heist که آن را با عنوان «سرقت پول» هم می‌شناسیم، حالا به یکی از شناخته‌شده‌ترین سریال‌های غیرانگلیسی‌زبان چند سال اخیر تبدیل شده است. سریالی که با داستان هیجان‌انگیز و شخصیت‌های دوست‌داشتنی، راه چند ساله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کرد و امروز هم‌رده بسیاری از سریال‌های محبوب جهان شناخته می‌شود.


وقتی به خلاصه داستان سریال Money Heist یا «سرقت پول» نگاه می‌کنیم، در همان نگاه نخست به نظر می‌رسد با عنوانی تکراری و کسل‌کننده مواجه هستیم. برای افرادی که سریال‌های تلویزیونی را با وسواس انتخاب می‌کنند، داستان سریال «سرقت پول» تقریبا هیچ جذابیتی ندارد. آن‌ها تصور می‌کنند دوران شگفتی داستان‌ دزدیدن اسکناس‌ها تقریبا به پایان رسیده و دیگر دلیلی برای تماشای این عناوین نداریم. با این حال اگر شانس کوچکی به سریال «سرقت پول» بدهید، خیلی سریع متوجه می‌شوید خبری از دنیای سیاه و سفید یا همان خیر و شیر در فضای سریال نیست. این سریال به سرعت شما را سرگرم می‌کند و نه تنها هیجان زیادی برای شما به همراه می‌آورد بلکه می‌تواند احساساتتان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.


احتمالا وقتی الکس پینا، خالق سریال «سرقت پول»، به آخرین ویرایش فیلم‌نامه این سریال نگاه می‌کرد، هرگز تصور نمی‌کرد سریال جذاب و هیجان‌انگیز او به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی چند سال اخیر تبدیل شود. این سریال اسپانیایی به شهرتی جهانی دست پیدا کرد و حالا میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان منتظر تماشای فصل پنجم و پایانی آن هستند. اخیرا اطلاعات بیشتری درباره فصل پنجم و پایانی سریال «سرقت پول» منتشر شده که در ادامه می‌توانید آن را بررسی کنید.


ساخت فصل پایانی «سرقت پول» به پایان رسیده است؟


جدیدترین اطلاعات درباره فصل پنجم سریال «سرقت پول»


شایعاتی که پس از فصل چهارم سریال منتشر شد، این امید را در دل هواداران سریال روشن کرده بود که شاید «سرقت پول» حداقل برای دو فصل دیگر تمدید شود. اما سرویس استریم نتفلیکس پس از مذاکره با خالقان سریال به این نتیجه رسید که فصل پنجم می‌تواند بهترین پایان را برای سریال به همراه داشته باشد. بنابراین الکس پینا دست به کار شد. او سال گذشته تصویری را از خودش در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام منتشر کرد که به نظر می‌رسید در حال نوشتن فیلمنامه فصل پنجم سریال «سرقت پول» باشد. الکس پینا در حالی برای نوشتن فیلمنامه سریال بازگشت که او فیلمنامه هیچکدام از اپیزودهای فصل چهارم را ننوشته بود و آخرین باری که نگارش داستان سریال «سرقت پول» برعهده او قرار داشت به فصل سوم بازمی‌گردد.


اما امروز فیلم‌برداری فصل پنجم «سرقت پول» در مراحل پایانی قرار دارد و به نظر می‌رسد زمان زیادی تا پایان همیشگی تولید این سریال جذاب باقی نمانده است. چراکه فاصله زیادی هم تا انتشار فصل پنجم باقی نمانده و حتی تریلرهایی هم از فصل پایانی منتشر شده که اطلاعات جذابی برای تماشاگر به همراه دارد.


فصل پنجم «سرقت پول» چند اپیزود دارد؟


جدیدترین اطلاعات درباره فصل پنجم سریال «سرقت پول»


سریال «سرقت پول» براساس زمان پخش چهار فصل دارد. فصل اول و دوم آن توسط شبکه اسپانیایی آنتنا ۳ پخش شد و به حدی از محبوبیت رسید که سرویس استریم نتفلیکس حق پخش و تولید آن را خریداری کرد. فصل سوم در سال ۲۰۱۹ و توسط نتفلیکس تولید و منتشر شد و فصل چهارم بهار ۲۰۲۰ به دست هواداران رسید. اما سریال Money Heist براساس شبکه‌پخش‌کننده آن شامل دو فصل است.


منتقدان باور دارند این شیوه فصل‌بندی براساس فرم و نوع داستان‌گویی سریال، دقیق‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین ۱۵ اپیزود سریال که در سال ۲۰۱۷ پخش شد، فصل اول هستند و فصل دوم سریال هم شامل دو نیم‌فصل منتشرشده در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ می‌شود. تماشاگران وسواسی سریال هم اعتقاد دارند اپیزودهایی که توسط شبکه آنتنا ۳ اسپانیا ساخته شده، به مراتب کیفیت بالاتری از اپیزودهای ساخته‌شده توسط نتفلیکس دارد. اگرچه به نظر می‌رسید این سریال برای فصل پنجم و ششم هم تمدید می‌شود اما سرویس استریم نتفلیکس تایید کرد که «سرقت پول» در فصل پنجم به پایان می‌رسد و خبری از فصل ششم نیست.


براساس بیانیه رسمی نتفلیکس، فصل پنجم «سرقت پول» شامل دو بخش می‌شود. هر کدام از این دو بخش پنج اپیزود دارند و با اختلافی یک ماهه از راه می‌رسند. پنج اپیزود ابتدایی در سومین روز ماه سپتامبر منتشر می‌شود و پنج اپیزود نهایی هم در سومین روز ماه دسامبر از راه می‌رسد. بنابراین قسمت‌های فصل پایانی این سریال هم با فاصله منتشر می‌شوند و هواداران نباید مانند بسیاری از سریال‌های نتفلیکس منتظر همه اپیزودهای این سریال در یک روز باشند. براساس اطلاعاتی که سرویس استریم نتفلیکس به صورت رسمی اعلام کرده، فصل پایانی سریال «سرقت پول» ده اپیزود دارد که در مقایسه با فصل چهارم دو اپیزود بیشتر است.


بازیگران جدید فصل پنجم «سرقت پول» چه کسانی هستند؟


جدیدترین اطلاعات درباره فصل پنجم سریال «سرقت پول»


شاید جالب باشد بدانید آنخل سیلوستره، بازیگر سریال‌های «نارکس» و «هشت حس» به فصل پنجم و پایانی سریال «سرقت پول» پیوسته اما مشخص نیست او چه نقشی در اپیزودهای پایانی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های چند سال اخیر دارد. بازیگران دیگری هم به این سریال اضافه شده‌اند. خوزه مانوئل سدا یکی از بازیگران جدید فصل پنجم سریال «سرقت پول» است که احتمالا در نقش یک آنتاگونیست کینه‌ای هنرنمایی می‌کند. نام‌های دیگری هم دیده می‌شوند که هنوز مشخص نیست در فصل نهایی سریال محبوب نتفلیکس دقیقا در نقش کدام شخصیت قرار می‌گیرند.


داستان سریال «سرقت پول» درباره چیست؟


مردی با نام مستعار «پروفسور» با همراهی ۸ نفر که هیچ‌ شناختی از یکدیگر ندارند، آماده سرقت از یک کارخانه چاپ اسکناس در پایتخت اسپانیا می‌شوند. این ۸ نفر برای اینکه هویت واقعی‌شان برای همیشه پنهان بماند، تصمیم می‌گیرند با نام‌ شهرهای مختلف جهان بخشی از گروه بزرگ دزدی باشند. بنابراین برلین، مسکو، دنور، توکیو، هلسینکی، اسلو، ریو و نایروبی زیر نظر پروفسور آماده می‌شوند تا برای حمله به کارخانه چاپ اسکناس، نگرانی خاصی وجود نداشته باشد.


شاید جالب باشد بدانید ساختمانی که پروفسور و افرادش به آن حمله می‌کنند، در دنیای واقعی دفتر مرکزی تحقیقات ملی اسپانیا است. تلاش توکیو و سایر اعضای گروه، در همان قد نخست نتیجه می‌دهد و آن‌ها به راحتی وارد چاپخانه اسکانس می‌شوند. اعضای گروه پروفسور با لباس‌های قرمز و ماسکی به شکل صورت سالوادور دالی، نقاش سورئال اسپانیایی، با تسخیر چاپخانه موفق می‌شوند ۶۷ نفر را گروگان بگیرند. حالا آن‌ها به هزاران یورو پول نقد دسترسی دارند اما هدف اصلی نایروبی و دوستان ناشناخته‌اش تنها پول‌های موجود در کارخانه چاپ اسکناس نیست. آن‌ها به دنبال ۲۴۰۰ میلیون یورو پول غیرقابل تعقیب هستند.


آیا اسپین‌آف سریال «خانه کاغذی» ساخته می‌شود؟


به نظر نمی‌رسد یک سریال فرعی از «خانه کاغذی» پس از پایان سریال محبوب نتفلیکس ساخته شود. با این حال الکس پینا، خالق سریال، ساخت اسپین‌آف «خانه کاغذی» را انکار نمی‌کند. او امیدوار است که روزی شرایط برای ساخت این سریال فراهم شود اما به نظر نمی‌رسد فعلا شرایط برای ساخت آن فراهم باشد. با این حال الکس پینا مدعی شده که همواره آماده است تا ساخت اسپین‌آف «خانه کاغذی» را وارد مرحله نهایی کند و به همین دلیل از ایده ساخت آن همواره استقبال کرده است.