دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

امام خمینی ره جلوتر از زمان حرکت می کرد

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان عبدالعظیم حسنی گفت: امام خمینی (ره) جلوتر از زمان حرکت می‌کرد؛ اولین بار مرگ کمونیسم و مارکسیسم را امام اعلام کرد.


حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر، عصر امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های امام راحل بیان کرد: امام پدری مهربان برای مردم بود. ایشان در  همسرداری نمونه بودند و این موضوع از نامه‌های عاشقانه با همسرشان پیداست.


وی افزود: ایشان در مدیریت نیز نمونه بود. امام می‌خواست به دنیا بفهماند مردم‌سالاری دینی و نظام اسلامی می‌تواند بر دلها حکومت کند. نسل نو باید این را بداند. روش، سلوک، نوع مدیریت و منش امام باید در مدارس و دانشگاه‌های ما برای نسل جوان و نوجوان تدریس شود تا بفهمند یک عالم دینی و روحانی والامقام چگونه توانست یک رژیم ۲۵۰۰ ساله را ساقط و نظام جمهوری اسلامی را جایگزین آن کند.


تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی ادامه داد: با نگاهی به خط سیر انقلاب از سال ۴۲ تا بهمن ۵۷  می‌بینیم امام چقدر از زمان جلوتر بود. سخنان کوبنده امام علیه آمریکا، اسرائیل و شاه در سال ۴۲ آنقدر شجاعانه است که قابل تصور نیست.


قاضی عسکر بیان کرد: امام فرضیه ولایت فقیه را در نجف تدریس کرد که تا آن زمان سابقه نداشت و برای طلاب و شخصیت‌های فکری جهان، روش جدیدی را به عنوان حکومت دینی و تحت نام ولایت فقیه مطرح و پیاده کرد.


وی عنوان کرد: از یک سو نگاه امام به سیاست، حکومت، مملکت‌داری و جهان اسلام  و از سوی دیگر تاکید امام به مبارزه با ظالمان، مستکبران و قدرت‌های بزرگ قابل تامل است. امام به زیبایی در این امور کار کرد. ایشان با یک روش صحیح و منطقی کار را جلوتر از دیگران به پیش می‌برد.


تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی گفت: زمانی که امام از عراق اخراج شدند و کویت ایشان را راه نداد، به یکباره امام فرانسه را انتخاب و در دل اروپا نهضت را مدیریت کردند تا به پیروزی برسد. ایشان در جمع خبرنگاران در نوفل‌لوشاتو سخنرانی می‌کردند و اخبار در سراسر دنیا منعکس می‌شد.


قاضی عسکر افزود: امام آنچنان به پیروزی باور داشت که پیش از رسیدن به وطن، پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی را آماده کرده بود. امام جلوتر از زمان حرکت می‌کرد. اولین بار مرگ کمونیسم و مارکسیسم را امام اعلام کرد. از روزی که امام با اقتدار فرمود من دولت تعیین می‌کنم، تا ساقط شدن نظام شاهنشاهی ۱۰ روز طول کشید.


وی اظهار کرد: امام نظام اسلامی را تثبیت کرد و به دنیا گفت سیاست ما سیاست نه شرقی و نه غربی است؛ ما نه به آمریکا تکیه داریم و نه به شوری تکیه می‌کنیم و ملتی مستقل هستیم. این نظریه جدیدی بود  که امام ارائه داد و امروز رهبری نیز این نظریه را پیاده می‌کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا