دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ستاد تسهیلات سفر اصفهان دائمی می شود

اصفهان-ایرنا-شهردار اصفهان جایگاه گردشگری نصف جهان و حجم‌های سفرهای اصفهان را دلیل تشکیل ستاد دائمی سفر در این شهر بیان کرد.


به گزارش ایرنا، علی قاسم زاده شامگاه پنج شنبه در ویژه برنامه چهارباغ به مناسبت نوروز افزود: اصفهان در فصل‌های مختلف به لحاظ جایگاه تاریخی، گردشگری و بین المللی مقصد گردشگران ایرانی و خارجی است که ستاد تسهیلات سفر آن از امسال دائمی می‌شود.


وی بیان کرد: فعالیت دبیرخانه این ستاد در طول سال فعال بوده و نیروهایی مخصوص به این حوزه همراه با دیگر سازمان‌های شهر برای ارائه خدمت به مسافران تلاش خواهند کرد.


شهردار اصفهان موقعیت بین المللی و خاص این شهر را سبب سفرهای زیاد به این دیدار دانست و اظهارداشت: برنامه ریزی برای تقویت صنعت گردشگری و ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری در این بخش در دوره جدید مدیریت شهری مورد پیش بینی قرار گرفته است.


وی با اشاره به اسکان ۶۰۰ هزار نفر در کلانشهر اصفهان در ایام نوروز خاطرنشان کرد: جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر نیز در خانه‌های اقوام و آشنایان خود سکونت داشته که به شمار میزان اسکان افزوده می‌شود.


قاسم زاده ادامه داد: ظرفیت پارکینگ‌های شهر به میزان ۱۰ هزار خودرو است که پنج هزار با کمک مدارس و شهروندان به این آمار افزوده و مانع از گره ترافیکی در این دو هفته شد.


وی همکاری مردم اصفهان در ارائه خدمت به مسافران را مهم خواند و اذعان داشت: اگر همکاری و مشارکت عمومی نبود بسیاری از این خدمات به مسافران به خوبی انجام نمی‌شد.


شهردار اصفهان مشارکت اجتماعی مردم را در دوران صفویه عامل تحول و توسعه این دیار دانست و خاطرنشان کرد: اعتلای شهر به همین همکاری‌ها نیاز دارد که چنین روحیه در بین مردم زنده است.


وی به ارائه برنامه‌های فرهنگی در هفت نقطه شهر اشاره کرد و یادآورشد: برنامه‌های خانواده محور برای مسافران و شهروندان اصفهانی موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی فرهنگ‌های دیرینه مردم این خطه شد.


استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40