دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی

پیشگیری همیشه بهتر از جبران خسارت است هزینه ای که برای تامین امنیت منزل یا ویلای خود پرداخت می کنید باعث پیشگیری از خسارت های آینده خواهد شد یکی از مهم ترین موارد برای افزایش امنیت منزل ، باغ ، ویلا استفاده از حفاظ شاخ گوزنی و نصب آن روی دیوار ساختمان میباشد .

حفاظ شاخ گوزنی با توجه به قیمت مناسب ، ماندگاری بالا و زیبایی بیشتر در برابر حفاظ های نیزه ای در سال های اخیر بسیار مورد توجه بوده است.

قیمت حفاظ شاخ گوزنی با توجه به تراکم و ارتفاع آن متفاوت بوده و حتی کیفیت آهن استفاده شده در ساخت آن نیز یکی از فاکتور های مهم برای قیمت میباشد .

ما برای ساخت حفاظ شاخ گوزنی از آهن نو و با کیفیت استفاده میکنیم و همچنین حفاظ شاخ گوزنی را با انواع ارتفاع و تراکم برای شما تولید و در محل نصب خواهیم کرد .

قیمت موضوعی نیست که بتوان آن را به یک فاکتور خلاصه نمود ، بلکه مجموعه‌ از ملاک‌ها در کنار هم می‌توانند قیمت نهایی را به‌صورت دقیق بازگو نمایند.

حفاظ شاخ گوزنی به علت طراحی باشکوه ، جذاب و چشم نوازش باید قیمتی بالاتر را از نمونه‌های ساده قدیمی به خود اختصاص دهد حال‌آنکه ساخت سخت‌تر و پرزحمت‌تر آن نیز مزید علت شده و قیمت این محصول را ارتقا داده است.

البته فاکتور دیگری چون متریال به‌کاررفته ، درصد تراکم ، ارتفاع و از همه مهم‌تر متراژ همگی میتوانند، متغیرهایی باشند که قیمت را دارای نوسان مینماید و ارائه یک قیمت واحد را برای تمامی مکان‌ها غیرممکن میکند.

به‌طورمعمول ما حفاظ‌ شاخ گوزنی را در ارتفاع 50 تا 150 به‌صورت استاندارد می‌بینیم که در استثنائاتی اشخاص مختلف به سفارش ارتفاعی بیشتر از حد معمول می‌پردازند که این به‌صورت مستقیم بر روی قیمت تأثیر می گذارد.

جدا از ایمنی بالا به دلیل تراکم و نوع ساختار حفاظ شاخ گوزنی و همچنین جدا از زیبایی این حفاظ ها ، قیمت ارزان آن در مقابل با انواع نرده های دیگر، خود به یکی از پر طرفدارترین نرده ها در بین سایر نرده های دیگر تبدیل شده است.

بعد از حفاظ شاخ گوزنی نرده های دیگری نیز با الهام از طرح شاخ گوزنی تولید و عرضه شده اند که هیچ کدام از آنها به اندازه حفاظ شاخ گوزنی مورد استقبال قرار نگرفته اند.

حفاظ شاخ گوزنی با تراکم پایین تر و ارتفاع کمتر مثلا 70 سانتی متر ، خیلی ارزان تر از حفاظ شاخ گوزنی با تراکم بالا و ارتفاع 100 سانتی متر میباشد.

اما در هر حالت این نوع حفاظ ها پایین ترین قیمت نسبت به سایر مدلهای دیگر را دارا میباشد. برای اینکه از قیمت دقیق این نوع حفاظ ها مطلع شوید کافیست که با ما تماس بگیرید و اندازه محل مورد استفاده و مقدار تراکم لازم و ارتفاع مد نظر خود را به ما بگویید تا قیمت دقیقی را به شما بگوییم.

حفاظ شاخ گوزنی یکی از کاربردی ترین و پر طرفدار ترین حفاظ ساختمان در ایران شمرده میشود دلیل محبوبیت حفاظ شاخ گوزنی ظاهر بسیار زیبا ، قیمت مناسب و ارزان در برابر دیگر حفاظ ها یا سیستم های امنیتی و ضریب امنیتی بالای آن میباشد .

این نوع حفاظ با طراحی الهام گرفته شده از شاخ گوزن ساخته شده و به همین دلیل به این نام شناخته میشود .

حفاظ شاخ گوزنی با طراحی ساده و زیبای خود امکان ساخت و نصب سریع در محل های مختلف را فراهم میکند ، به همین دلیل بخش قابل توجه ای از فروش حفاظ ساختمانی را به خود اختصاص داد است .

با تمامی بررسی ها، برای دیوار های بلند و کوتاه، ساختمان های مسکونی و اداری، ویلا ها، آپارتمان ها و خانه های دور از شهر، در کنار تمامی تجهیزات امنیتی ساختمانی قطعا حفاظ شاخ گوزنی یکی از مناسب ترین موارد امنیتی است که میتوانید استفاده کنید.

حفاظ شاخ گوزنی در شهرهای بزرگ به ویژه در پایتخت از حفاظ شاخ گوزنی به طور وسیع استفاده میشود و درخواست در این شهرها سیار زیاد است.

در ادامه به طور کامل مراحلی که به ساخت این نوع حفاظ منجر میشود را توضیح خواهیم داد. برای تولید حفاظ شاخ گوزنی اصول های خاصی رعایت میشود و افراد با تجربه در این زمینه سعی دارند که با فراهم ساختن شرایط خاص در ساخت این محصولات امکان استفاده از آنها را گسترده کنند.

با استفاده از جوشکاری فلزات مختلف حفاظ شاخ گوزنی تولید می شود در واقع ما برای اتصال دادن میله هایی که به این منظور تهیه و تولید شده اند به جوش زدن آنها نیازمندیم .

فرایند تولید و آماده سازی این نوع حفاظ اگر چه زمان گیر باشد ولی فرایند نصب و اجرای آنها آسان میباشد و در کوتاهترین مدت زمان صورت می گیرد.

اگر چه برای ساخت و نصب حفاظ شاخ گوزنی به تخصص در این زمینه نیاز است این نوع نرده ها که با آرایش خاصی از چسبیده شدن فلزات ایجاد می شود، می تواند به آسانی سبب ایجاد امنیت برای منزل شما باشد.

با چنین نرده حافظ دیگر نگران سارقان نخواهید بود. کافی است اندکی هزینه کنید تا برای همیشه به ویژه در سفر نگرانی را از خود دور کنید .

در برخی از مناطق شهر سرقت از منازل امری بسیار شایع گردیده شده است و هر روز شاهد برخی از همسایه هستیم که گرفتار سارقا گردیده اند به همین دلیل به کارگیری حافظ در این مناطق امری ضروری است.

معمولا سارقین منزلی را برای سرقت انتخاب میکنند که مشکلی برای آن ها ایجاد نکند و راحت بتوانند وارد منزل شوند. برای حفاظت منزل خود از سرقت سارقان حفاظ محکم و با امنیت بالا نصب کنید و از ساخت دیوارهای کوتاه برای منزل خود پرهیز کنید.

با نصب حفاظ شاخ گوزنی عمل سرقت از منزل خودتان را برای سارقین غیر ممکن می سازید. با توجه به افزایش سرقت و هم چنین نا ایمن بودن حفاظ های سنتی، طراحان حفاظ جدیدی را طراحی کردند که نواقص حفاظ های سنتی را نداشته باشد ، باعث زیبایی منزل شما هم بشود و هم چنین از امنیت بالایی برخوردار باشد.

در واقع حفاظ شاخ گوزنی را میتوان یک ترکیب از قطعات فلزی میلگرد برنده و تیز تعریف نمود که با جوشکاری فلزات به هم متصل شده اند این نوع طراحی حفاظ برای رسیدن به بیشترین ایمنی و استحکام است که با طرح های ویژه جلوه های خاصی را همراه با ایمنی بالا دارد.

حفاظ شاخ گوزنی جزو حفاظ نسل جدید به شمار میرود به این شکل ، قدمت چندانی ندارد طراحی این حفاظ به گونه ای می باشد که الهام گرفته از شاخ گوزن میباشد و بیشتر برای منازل و ساختمان‌هایی که دارای فضاهای باز مانند حیاط ، بالکن یا حیاط خلوت ویلایی میباشند به کار میرود.

این محصول در عین زیبایی و به دلیل شاخک های به هم متصل شده که توسط جوش برق و نوک بسیار تیز حفاظ شاخ گوزنی که توسط دستگاه برش قبل از مونتاژ برش می خورد که توسط افرادی کار آزموده در کنار هم به صورت زنجیری جوش داده خواهند شد و به صورت متراکم در طول و عرض ساخته میشود.

به علت زیبایی، استحکام، قابلیت ساخت برای انواع طول و عرض و ارتفاع و تراکم، و مقدار افزایش امنیت، با اقبال عمومی رو به رو شده است.

درواقع میلگردهای نوک تیز جوش خورده با تراکمی که دارند به کسی که بخواهد از آن‌ها عبور کند آسیب می‌رسانند و مانع عبور می‌شوند و با این روش امنیت ساختمان شما را برقرار می کند.

این حفاظ ها با وجود ظاهری زیبا که به سر در ساختمان ها می دهد جنبه ی امنیت را دارد به دلیل تراکم و تیز بودن لبه های حفاظ و همین ساختار باعث شده تا عبور از روی این حفاظ غیر ممکن باشد.

مزایای حفاظ شاخ گوزنی

در گذشته برای افزایش امنیت دیوار ساختمان ها از سیم خاردار استفاده میکردند که اشکال های بسیار زیادی داشت . برای مثال سیم خاردار به راحتی توسط سارق بریده شده و از آن عبور میکردند و به این شکل شما دائم نیاز به بررسی سلامت آنها داشتید .

سیم خاردار ظاهری خشن داشته که استفاده از آن را مناسب مراکز نظامی میکرد ، استفاده از سیم خاردار برای باغ ، ویلا و ساختمان در حقیقت تاثیر منفی بر ظاهر و سلامت محیط خواهد داشت.

پس از مدتی نیز با گیر کردن حیواناتی مانند گربه و پرنده و حتی گیر کردن زباله های شناور در باد مانند پلاستیک یا پارچه دردسر های بیشتری را نیز ایجاد میکند .

پس از سیم های خاردار حفاظ های میله ای و نیزه ای برای افزایش امنیت روی دیوار ساختمان نصب میشد . این نوع حفاظ نیز ظاهری قفس مانند را تداعی کرده و همچنین به دلیل فاصله میلگرد ها با هم و همچنین شکل قابل پیشبینی پس از مدتی توسط سارقان به راحتی قابل عبور بود.

حفاظ شاخ گوزنی به راحتی و با سرعت نصب شده و میتواند به صورت کامل امنیت دیوار شما را تضمین کند . عبور از این نوع حفاظ برای سارقان بسیار مشکل است .

حفاظ شاخ گوزنی مزیت های بسیار زیادی دارد به همین سبب افراد ترجیح میدهند برای امنیت بیشتر ساختمان های خود از این نوع حفاظ ها استفاده کنند.

از مهم ترین مزیت حفاظ شاخ گوزنی میتوان به جنس این حفاظ اشاره کرد زیرا جنس آن ها بسیار محکم و مقاوم میباشد و به راحتی خم نمی شوند این امر سبب خواهد شد که بتوانند امنیت را برای ساختمان ها به وجود آورند. جنس این حفاظ از فولاد بسیار سخت می باشد.

این حفاظ ها می توانند برای مکان ها و دیوار های متنوعی قابل استفاده و قابل نصب باشند این مورد می تواند یکی دیگر از مزیت های آن ها باشد. میتوان از این حفاظ برای ویلا ها ، باغ ها و ساختمان های مسکونی استفاده کرد.

یکی دیگر مزیت حفاظ شاخ گوزنی وجود لرزش در این حفاظ می باشد حفاظ شاخ گوزنی به گونه ای ساخته شده اند که در زمان برخورد دست و یا بدن به آن ها ، لرزشی در حفاظ به وجود می آید.

حفاظ ثابت و بدون تحرک باشد دزدان میتوانند به راحتی به آن ها تکیه کنند و از آن رد شوند به همین امر لرزش باعث امنیت بیشتر این حفاظ ها میشود.

تنوع قیمت در این حفاظ ها بسیار زیاد میباشد در واقع مولفه های زیادی روی قیمت حفاظ شاخ گوزنی تاثیر گذار میباشند از جمله ی این مولفه ها میتوان به وزن حفاظ ها، تعداد شاخه های آن ، سبک و مدل طراحی ، رنگ حفاظ ها اشاره کرد.

عبور از بالای حفاظ شاخ گوزنی غیر ممکن می باشد.

استحکام بسیار بالایی در برابر شرایط آب و هوایی را دارا می باشد.

خمکاری های روبه بیرون و در جهت های مختلف حفاظ شاخ گوزن مانع ایستادن در کنار آن ها می شود.

تراکم بالای نیزه های موجود علی رغم استحکام ، نشان دهنده امنیت بالای حفاظ شاخگوزنی می باشد.

تراکم نیزه های موجود در حفاظ های شاخ گوزنی قابل تغییر می باشد.

قیمت حفاظ شاخ گوزنی در هر یک متر محاسبه می شود به خاطر زیاد بودن شاخکهای در هم تنیده شده و نوک تیز داشتن عبور از حفاظ شاخ گوزنی را غیر ممکن میکند.

حفاظ های ساختمان دارای شکل ها و طرح های گوناگونی میباشند. یکی از انواع آن ، حفاظ شاخ گوزنی است که از نگاه کردن به مدل شاخ های گوزن طراحی شده است.

مزیت حفاظ شاخ گوزنی تاثیر زیادی در استقبال افراد از این حفاظ داشته است. حفاظ شاخ گوزنی یکی از امن ترین و زیبا ترین انواع حفاظ برای نصب روی دیوار ساختمان میباشد.

حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های متفاوت تولید و ساخته می شود در واقع ارتفاع این حفاظ ها متناسب با محل ساختمان ها انتخاب و خریداری میشود.

ساختمان هایی که از قسمت اصلی شهر دور هستند و یا در مناطق خلوت تر قرار دارند، باید از حفاظ هایی که ارتفاع بیشتری دارند، استفاده کنند تا امنیت را برای خود به ارمغان آورند.

حفاظ شاخ گوزنی فقط یکی از تجهیزات برای افزایش امنیت ملک هستند و تجهیزات دیگری مانند دزدگیر ، دوربین و نیز برای افزایش امنیت استفاده می شود در این بین استفاده از حفاظ شاخ گوزنی به دلیل قیمت مناسب ، عدم نیاز به سرویس دوره ای ، طول عمر و دوام زیاد نسبت به دیگر تجهیزات امنیتی در اولویت قرار دارد .

این حفاظ روی سنگ ، بتن ودیگر مصالح ساختمانی قابل نصب می باشد زیبایی ساختمان ها با این حفاظ ها با مشکل مواجه نخواهد شد حتی می تواند به زیبایی آن ها نیز بیفزاید.

حفاظ شاخ گوزنی همانطور که از نامش پیداست از شاخ های زیبای گوزن ها الهام گرفته شده اند. دلیل نام گذاری این حفاظ به این دلیل میباشد که هم از نظر ظاهر و هم از نظر استقامت و استحکام بسیار شبیه به شاخ های گوزن میباشد. حفاظ شاخ گوزنی باعث شده است که افراد زیادی برای امنیت از این حفاظ استفاده کنند.

حفاظ شاخ گوزنی تاثیر زیادی در استقبال افراد از این نوع حفاظ داشته است. این نوع حفاظ یکی از بهترین و امن ترین نوع حفاظ برای نصب روی دیوار ها میباشد میتوان بیان کرد که حفاظ شاخ گوزنی یکی از زیباترین انواع حفاظ ها نیز میباشد.

یکی از ویژگی حفاظ شاخ گوزنی تنوع در ارتفاع آن می باشد ارتفاع این حفاظ متناسب با محل ساختمان انتخاب میشود به هر میزان که ساختمان ها از قسمت اصلی شهر دور تر و یا خلوت تر باشد باید ارتفاع این حفاظ بیشتر باشد تا امنیت را برای ساختمان به ارمغان آورد.

تولید حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی با استفاده از میلگرد با کیفیت و رنگ های متنوع تولید میشود این امر باعث شده تا طول عمر این نوع حفاظ افزایش یافته و امکان رنگ آمیزی متنوع آن میتواند برای هر ساختمان و سلیقه ای حفاظ شاخ گوزنی را مناسب کند .

حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های مختلف از 50 سانتی متر تا 150 سانتی متر تولید میشود میلگرد استاندارد برای ساخت آن میگرد 8 میباشد که در این صورت مقاومت و استحکام بسیار بالایی را در برابر ضربه خواهد داشت .

تراکم حفاظ شاخ گوزنی تاثیر مستقیم در ضریب امنیتی آن خواهد داشت . به صورت استاندارد فاصله هر شاخه تا شاخه بعدی باید بین 8 تا 12 سانتی متر در نظر گرفته شود .

مواد اولیه مناسب و داشتن ابزار الات مناسب و کافی ، از الزامات تولید حفاظ شاخ گوزنی میباشد برای تولید این نوع حفاظ از میلگرد 8 بدون عاج بهره میگیرند. برای برش پس از اندازه گذاری بر روی میلگرد ، آن را به صورت مورب با اهن بر برش میدهند.

برش مورب باعث می شود تا میلگرد های برش داده شده نوک تیز باشند و این مورد دلیل اصلی بازدارندگی عالی در حفاظ شاخ گوزنی است برای ایجاد حالت خمیده شاخ گوزنی ، قطعات برش داده شده را توسط خم کن فرم می دهند.

حفاظ شاخ گوزنی را در شباهت ، با شاخ های قوی و زیبای گوزنها تولید و به این نام شناخته میشود به کمک تولید حفاظ شاخ گوزنی ، بر زیبایی و ابهت نرده های روی دیوار خانه بیافزایید و از گرمای دلچسب امنیت ، برخوردار شوید. در دنیای امروز یکی از عوامل مطلوب در نمای منازل مسکونی ، زیبایی آن است.

همچنین باید مسئله امنیت را با استفاده از نرده حفاظ جدی بگیرد شما با نصب حفاظ شاخ گوزنی میتوانید ، قلمرو زیبایی و درجه ایمنی را در سطوح بالاتری ببینید.

اگر به دنبال محافظی ایمن، با دوام و قوی جهت منازل مسکونی ، ویلاها و باغهای خارج از شهر خود هستید ، حفاظ شاخ گوزنی برترین گزینه است.

قابلیت رنگ کردن این حفاظ ، به نوبه خود نقشی مؤثر در زیبایی آن بازی می کند همچنین با تولید این نوع حفاظ و رنگ آمیزی مناسب میتوانید شاهد مقاومت بالا ، در برابر نور خورشید ، بارش باران و عمری طولانی برای حفاظ باشید.

با نصب این نرده میتوانید از ورود سارقان و حتی حیوانات به اماکن خصوصی و مورد استفاده خود جلوگیری نمایید. نوک های تیز و برنده حفاظ شاخ گوزنی ضریب امنیت و وسیله ای خطرناک جهت افرادی است که میخواهند از آن رد شوند.

در ساخت این نوع حفاظ ، اغلب از میلگردی به اندازه 8 میلی متر استفاده می شود. باید بدانید که این نرده های محافظ اغلب از نظر طولی ، در شاخه های اصلی 2 متری ایجاد میشوند.

بلندای حفاظ شاخ گوزنی نیز بنا بر درخواست ، از 50 تا 150 سانتی متر میباشد که با توجه به میزان ارتفاع ، معمولا دارای عرض متغیری از 35 تا 40 سانتی متر است.

اولین مرحله ، برشکاری تولید کننده حفاظ شاخ گوزنی می باشید میلگرد را با استفاده از دستگاه برش ، به حالت نوک تیز و اریب برش می دهند سپس به سراغ دستگاه خم کن می رویم وسیله ای که میلگرد ها، توسط آن شکل های لازم را پیدا می کنند قطعات میلگردی را که آماده شده است ، به دستگاه جوشکاری میسپارید آنگاه جوشکاری به طریق سنتی الکترود ، انجام می پذیرد.

حفاظ شاخ گوزنی یکی از مدل‌های حفاظ مخصوص دیوار است که برای جلوگیری از عبور سارقین و افراد غریبه به حریم شخصی خانه‌ و ساختمان‌ روی تمامی‌ دیوارها اعم از آجری، سنگی ، سیمانی نصب میشود.

این نوع حفاظ همان طور که از نامش پیداست ، ظاهری شبیه شاخ گوزن داشته و تیز و متراکم آن مانعی سخت برای عبور افراد است تعداد ، تراکم و در هم پیچیدگی شاخه‌های این نوع حفاظ بیشتر باشد ، امکان عبور از آن نیز سخت‌تر خواهد بود.

در اصل برای نصب حفاظ نرده شاخ گوزنی میبایست اتصال ها به نقاطی صورت بگیرد که از نظر استحکام دارای قدرت بالا بوده میخ ها استفاده شده بین دو میلگرد طولی که مابین حفاظ نرده شاخ گوزنی را تشکیل می دهند و از دو میلگرد طولی که به صورت موازی با هم قرار می گیرند.

فاصله ۵ سانت از یکدیگر قرار میگیرند تا اصول آن رعایت شده باشد. قوطی به طول حداقل 10 سانت به صورت افقی بر روی حفاظ شاخ گوزنی قرار میگیرد، میخ ها و حفاظ دیوار به یکدیگر جوشکاری شده و در سطح بالایی دیوار ثابت میشوند.

روش فوق از پیشه پا افتاده ترین روش برای نصب حفاظ روی دیوار است ولی طی گذشت سالیان سال این نوع حفاظ ها فرصت هایی عالی برای روی کار آمدن و بکار گرفته شدن در اختیار داشتند.

برای ساخت حفاظ شاخ گوزنی با میلگرد 8 ساده نوعی میله فولادی بدون عاج به ضخامت یک سانتی‌متر، باید میلگرد را در اندازه مورد نظر به صورت اریب برش داده و با قرار دادن در شابلون جوشکاری کرده و بعد از چربی‌زدایی رنگ‌آمیزی شده و جهت نصب به محل ارسال شده و به روش صحیح با رول بولت کردن نصب کرد.

نکته مهم در این کار سطح فنی پرسنل است شاید در مرحله اول با شنیدن نام حفاظ و یا میل‌گرد و دستگاه جوش تصوری از یک جوش‌کاری ساده داشته باشید.

نکاتی که مردم باید در مورد نصب حفاظ شاخ گوزنی باید بدانند باید در هنگام بازدید از پروژه و ترسیم نقشه دیوار مسیر عبور کابل شهری را مشخص کنند تا در هنگام سوراخ کاری سانحه ای رخ ندهد.

در قسمت هایی که نیاز به شاسی کشی می باشد کارفرما را در جریان انجام این کار قرار دهند.

در هنگام شاسی کشی و بعد از نصب حفاظ از به آسانی باز و بسته شدن درب اطمینان حاصل نمایند و از انتقال نیرو وارده بر اثر حفاظ بر روی درب جلوگیری نمایند.

در صورت ممانعت از انجام شاسی کشی اندازه ارتفاع پله روی دیوار توسط کارشناس باید به دقت اندازه گیری شود تا در انتها حفاظ ریتم مناسبی ایجاد شود و زیبایی بصری از بین نرود.

در صورت وجود چراغ های روشنایی در مسیر نصب حفاظ توسط کارشناس باید با کارفرما هماهنگ شده و چراغ ها را در قسمت دیگری نصب و یا آن ها را از روی دیوار برچید.

میتوان به جای چراغ های معمولی برای زیبایی بیشتر و ایجاد روشنایی از چراغ های نواری در قسمت انتهایی حفاظ استفاده کرد.

برای نصب حفاظ شاخ گوزنی باید با انواع بستر دیوار آشنا باشیم. برای دیوارهای مختلف بستر ودرپوش‌های مختلفی وجود دارد که یک نصاب باید با انواع مختلف آن آشنا باشد.

در این قسمت با انواع درپوش‌های دیوار آشنا خواهید شد. باید به خاطر داشته باشید که درپوش به بخشی از مصالح ساختمانی مانند سنگ یا فلز که بر روی دیوارهای بیرونی که در سمت نما نصب میشوند گفته میشود. بستر مانع نفوذ آب باران و رطوبت به داخل دیوار می شود.

از ویژگی حفاظ شاخ گوزنی می توان به داشتن شاخه های تیز بسیار زیاد و در هم تنیده و قابلیت افزایش شاخه های تیز و تولید در ارتفاع های گوناگون و داشتن عرض مناسب برای پوشش سطح دیوار و غیرممکن ساختن عبور از ان اشاره داشت.

اغلب حفاظ شاخ گوزنی بر روی دیوار و حصار محوطه خانه ها باغ ها ویلا ها مورد استفاده قرار می گیرد برای نصب انواع حفاظ شاخ گوزنی باید با در نظر گرفتن بستر کار و نوع حفاظ مصرفی روش نصب صحیح را انتخاب نمود تا در انتها شاهد استحکام و دوام و زیبایی کار باشیم.

روش های متعددی برای نصب حفاظ شاخ گوزنی وجود ذارد که به برخی از رایج ترین این روشها در ادامه می پردازیم اما قبل از ان باید انواع حفاظ و انواع بستر کار را بشناسیم حفاظ شاخ گوزنی از نظر نصب حفاظ شاخ گوزنی به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

حفاظ ها که بر روی شاسی پروفیل ساخته میشوند دوام و مقاومت بالایی دارند. پروفیل مورد استفاده متداول در قسمت شاسی حفاظ ها 20*40 بوده و به سفارش مشتری برای بالاتر بردن استحکام از پروفیل های 40*60 و یا پروفیل 40*80 نیز میتوان استفاده کرد.

برای تولید حفاظ هایی با ارتفاع های بالای 100 سانتی متر استفاده از شاسی 40 *80 و یا 40 *60 مناسب تر میباشد زیرا در هنگام نصب میزان استحکام حفاظ بر روی دیوار بیشتر شده و از صدمات ناشی از تکان های حفاظ بر روی دیوار کاسته می شودو امکان اسیب به دیوار به حداقل ممگن میرسد.

حفاظ های که برای شاسی آنها از دو عدد میلگرد نمره 9 به صورت طولی استفاده میشود مقاومت کمتری نسبت به حفاظ هایی که روی شاسی پروفیل کار می شوند دارند.

در جنبه های دیگر استفاده از میلگرد طولی به عنوان شاسی میتوان به قیمت ارزان تر این مدل حفاظ را نسبت به سایر حفاظ های دیگر در نظر داشت

بستر با درپوش سنگی

بستر با درپوش فلزی

دیوارهای آماده بتنی

دیوارهای فلزی

نصب بر روی هر کدام از بستر های فوق لازم به ذکر است نکاتی در مورد دیوارهای محوطه خانه مسکونی- ویلا – باغ ذکر کنیم در قسمت های مختلف هر ساله پروژه های بسیاری در دست احداث می باشد و اکثر غریب به اتفاق این پروژه ها دارای محوطه و دیوار در حیاط هستند متاسفانه به دلیل توجه نکردن اکثر معماران به دیتیل دیوارهای محوطه و باغ و اصولی کار نکردن درپوش های فلزی دیوار ها و یا حتی درپوش های سنگی شاهد ضعف در دیوار های ذور باغ و یا محوطه بوده ایم.

میتوانیم با طراحی اصولی درپوش ها فلزی و سنگی دیوار نمای زیبایی از ساخنمان داشته باشیم و هم صدمه های ناشی از هنگام نصب حفاظ و دیگر فعالیت های که بر روی محوطه دیوار انجام می شود را بکاهیم. در محوطه و بر روی دیوارها می توانیم از پلیت هایی در فواصل 1 متر از یکدیگر و در تراز درپوش دیوارها کارگزاری کنیم تا در هنگام نصب سایه بان حفاظ و یا چراغ به دیوار صدمه نرسانیم.

اولین روش که در تمامی بستر ها میتوان از آن استفاده کرد کار پیم در بستر می باشد روش کار به این صورت میباشد که ابتدا در بالای دیوار را با استفاده از دریل سوراخی به قطر 10 میلی متر ایجاد کرده و یک پیم به قطر 8 میلی متر داخل دیوار کارگزاری می کنیم در صورت داشتن درپوش فلزی با ضخامت کمتر از 2 میلی متر درپوش سوراخ میشود سپس دیوار سوراخ کاری می شود.

برای هر شاخه 2 متری حفاظ حداقل 4 پیم 2 به 2 و روبه روی هم نیاز می باشد تا در آخر استحکام مورد نظر را بدست آوریم. در مرحله بعد حفاظ شاخ گوزنی بین پیم ها قرار میگیرد و به پیها جوش میشود ودر مرحله اخر قسمت جوشکاری می شود.

 

حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های مختلف

ارتفاع 50
ارتفاع 70
ارتفاع 90
ارتفاع 1متر
ارتفاع 1/20
ارتفاع 1/50

در سه تراکم

هشت ردیف تراکم معمولی
ده ردیف تراکم پر
دوازده ردیف پرترین تراکم

تلفن تماس: 09194915895

https://hefazeiran.com/